Jautājums

Par kādu tēmu jums visvairāk pietrūkst labu grāmatu:

Ideju grāmata - Zoldnera izdevniecība

Piesakies ZOLDNERA izdevniecības jaunumiem

Image CAPTCHA
Ievadiet attēlā parādītās rakstzīmes.

IDEJA # 3: Cilvēki nepērk pulksteni, lai zinātu, cik ir pareizs laiks

Ja jūs tērējat vairāk nekā 10 dolārus par pulksteni, jūs nepērkat tikai iespēju noteikt pareizu laiku. Jūs varat nopirkt pareizu laiku sīkpreču veikaliņā par pāris dolāriem, un tā būs viena no precīzākajām ierīcēm, ko cilvēks jebkad spējis izgudrot (un tas ir iespējams jau dažas desmitgades). Tas nozīmē, ka labs pulkstenis nebūt nenozīmē precīzāku pulksteni. Tērēt 100 vai pat 1000 dolārus par pulksteni, kas ir precīzāks vai kalpo ilgāk, būtu muļķīgi. Tātad, pieņemot to, ka lielākā daļa cilvēku, kuriem ir dārgi pulksteņi, tomēr nav muļķi, – kas gan īsti notiek?

Izrādās, ka jūs vēlaties iegādāties nevis vienkārši pulksteni, bet gan pulksteni, kas ir arī skaists, neliels, viegls, krievu, Šveices, retro, antīks, prestižs, dārgs, elegants, gandrīz neredzams, bez elektroniskām daļām, ar sekunžu rādītājiem, ar slavenu vēsturi un turklāt amizants. Izrādās, ka Franck Muller rokas pulkstenis (piemēram, Perpetual Calendar ar mūžīgā kalendāra mehānismu un mēnešu dienu skaitīšanas atjaunošanu vai Tourbillion ar sekunžu daļu hronometru) var maksāt vairāk nekā 10 000 dolāru arī tad, ja tie nav rotāti ar dārgakmeņiem. Milleram izdevās noskaidrot, ko vēlas viņa pircēji. (..) Tāpēc, ja esat nolēmis pārdot tikai precīzu laiku (lai ko arī precīzs laiks saistībā ar jūsu produktu vai pakalpojumu neapzīmētu), jūs nolemsiet savu biznesu mokošai izaugsmei un cenu veidošanai garlaicīgu preču līmenī. Taču, ja jūs tomēr pieņemat faktu, ka cilvēki reti pērk to, ko viņi saka pērkam, jums ir iespējas radīt pievienoto vērtību. (Sets Godins, PIEVIENOTĀ VĒRTĪBA: Idejas nākotnes mārketingam)